Prospect Tech&Art Lab

Acesta este un proiect pilot, prin care timp de 10 luni descoperim și dezvoltăm înclinațiile pentru artă sau/și IT la 30 de copii cu autism (vârsta 10-18 ani), care au arătat interes pentru aceste domenii sau au abilități.

Copiii selectați participă săptămânal la ateliere de artă sau IT, în funcție de motivație, înclinații și abilități în aceste două domenii.

Voluntari -studenți de la facultatile de profil (psihologie, psihopedagogie speciala, pedagogie, arta), au ocazia să pună în practică teoria învățată și să înțeleagă mai bine cum să adapteze mediul de învățare, activitățile, să folosească cele mai eficiente strategii și metode în educarea elevilor cu autism. Inscrie-te ca voluntar în proiect.

La ateliere vor participa si 20 de elevi tipici, care vor învăța să ii cunoască și înțeleagă mai bine pe colegii lor cu autism, deci, să îi sprijine mai eficient. Pe de altă parte au posibilitatea de a-și dezvolta ei înșiși inclinațiile artistice sau de IT, de a se cunoaște mai bine pe ei înșiși, de a se pregăti mai bine pentru viață.

Beneficiari ai proiectului sunt și 20 de profesioniști din sistemul educațional care lucrează cu copii cu cerințe educationale speciale – psihologi, consilieri școlari, profesori de sprijin, profesori de arte, IT -, care vor participa la workshop-uri tematice, dar și ca voluntari la ateliere. Prin proiect, ei au prilejul să își dezvolte competențele în lucrul cu copiii cu autism, ca ulterior să își poată adapta mai bine intervenția la nevoile educaționale ale acestora. Inscrie-te la workshop

Experiențele tuturor beneficiarilor, bunele practici în proiect, vor fi documentate, la fel și creațiile artistice și IT ale copiilor, și prezentate la final în cadrul unei mese rotunde, respectiv a unei expoziții la British Council.

 

Workshop

WORKSHOP pentru profesioniști și studenți voluntari

”Șanse mai mari de succes în incluziunea școlară a copiilor cu autism – șanse mai mari de succes în comunitate ca adult”

WORKSHOP

pentru profesioniști și studenți voluntari, organizat în cadrul proiectului Prospect Tech&Art Lab, finanțat de Raiffeisen Bank, prin Programul de granturi ”Raiffeisen Comunități” 2018.

CONTINUTUL WORKSHOPULUI

Fundamente teoretice:

  • Caracteristicile TSA
  • Diagnostic și evaluare
  • Profiluri cognitive și niveluri de abilități la elevii cu TSA
  • Funcția executivă, Teoria minții
  • Diferențe senzoriale
  • Abilități sociale și de comunicare
  • Comportament provocator
  • Practici eficiente de instruire

Aplicarea teoriei în practica la clasă:

  • Observarea comportamentului
  • Colectarea și analiza datelor
  • Evaluarea punctelor tari, a preferințelor
  • Susținerea comportamentului pozitiv
  • Manipularea antecedentelor
  • Adaptări ale mediului de învățare
  • Abordări în predare, inclusiv
    •   instruirea directă
    •   curriculum diferențiat
    •   învățarea în pași mici/secvențializarea,  vizualizarea
    •   intervenții de tip cognitiv comportamental
    •   comunicare alternativă augmentativă

Studii de caz, aplicații ale celor discutate pe cazuri și situații concrete

CINE POATE PARTICIPA?

– profesori de sprijin, psihologi și consilieri școlari, învățători care au la clasa copii cu autism, studenți înscriși în proiect ca voluntari  LOCURI -20 de participanți

IMPORTANT – se va acorda CERTIFICAT DE PARTICIPARE

CÂND ?
15 martie 2019 (seria I) orele 13.00-17.30

si 5 aprilie 2019 (seria II)

UNDE?

Scoală gimnaziala nr 1 Sfinții Voievozi.

Reper Gara de Nord/ Hotel Ibis

ÎNSCRIERE
Profesioniștii pot completa formularul aici

Studenții voluntari pot completa formularul aici

Pentru alte detalii ne puteți contacta la office@autismromania.ro  sau la tel 0731816880

Cine facilitează?

Liuba Iacoblev- este mama unei tinere de 24 de ani cu autism. De formație- profesoară, absolventa de filologie, iar în ultimii 15 ani a fost preocupată de educația specială în general si, în particular, de educația copiilor cu autism (formală, non formală și informală). Este absolventă a modulului de  psihopedagogie specială și a masterului în psihopedagogia școlii incluzive, Universitatea Bucuresti, 2012.  Are experiență teoretică și practică în autism de peste 15 ani, căpătată prin studiu individual și prin participarea a numeroase workshop-uri și cursuri cu invitați experți din Canada, Marea Britanie, Belgia, Luxemburg, Elveția ș.a., organizate de către AUTISM ROMANIA –Asociația Părinților Copiilor cu Autism, pe care a înființat-o în 2001 împreuna cu un grup de părinți.  Precum și din participări la conferințe, alte tipuri de formări, vizite de studiu la diferite servicii educaționale și sociale pentru copii și adulți cu autism în țară și în străinătate.

Ariile de interes ale Liubei sunt educația copiilor cu autism în general, tranziția de la școală la viața de adult a elevilor/ tinerilor cu autism, educația pentru formarea deprinderilor de viață independentă, orientarea școlară și consilierea profesională specializată pentru elevi și tineri cu autism, sprijinul specializat pentru angajarea în muncă și menținerea locului de muncă pentru persoanele cu autism.

Atelierul de ARTA-prezentare

Atelierul de ARTA – Prezentare

Copiii cu autism care participă la atelierul de artă au ocazia să își dezvolte abilitățile artistice, dar și să comunice și să socializeze, într-un mediu structurat, prietenos , într-o atmosferă destinsă, cu muzica și creativitate.

Le propunem să învețe, într-un mod cât mai personalizat:

1.      Tehnici de bază în pictură:

  • utilizarea   adecvată a   materialelor   și instrumentelor de lucru;
  •  identificarea grupelor de culori din  cercul cromatic;
  • studiu după natură;
  • compoziții libere;
  • joc prin pictură;
  •  lucrări de grup, care implică socializarea și lucrul în echipă;
  • pictura ca expresie personală;
  •  pictura ca experiment;

2.      Tehnici de bază în modelaj:

  • utilizarea   adecvată a   materialelor   și instrumentelor de lucru;
  • înțelegerea diferențelor dintre bidimensional și tridimensional;
  • realizarea unor compoziții tridimensionale în lut;
  • joaca prin modelaj;
  • tehnici precum: papier mache (crearea de obiecte tridimensionale din hârtie)
  • turnarea în ipsos și pământ ars;

3.      Tehnici de bază în desen:

  • utilizarea   adecvată a   materialelor și instrumentelor de lucru;
  •  folosirea punctului  ori a liniei  ca  ornamente   decorative, elemente constructive şi semne plastice;
  •  studiu după natura statica;
  • compoziții libere;
  • tehnici mixte de lucru: desen în creion, cărbune, pastel, penița și tuș (pixuri-markere de tip peniță);
  • experiment în desen;
  •  joaca prin desen;
  •  lucru în echipă la diferite proiecte artistice;

Atelierul va fi și o modalitate de dezvoltare personală a copiilor prin creativitate și joc artistic. Etapele de lucru se vor dezvolta într-un ritm care să țină seama de nevoile și de abilitățile fiecăruia și să îl avantajeze pe fiecare copil în parte

Copiii vor avea și activități speciale ( socializare- participare în comunitate) :  vizionare de film, desen și pictură, modelaj în diferite locuri în comunitate, realizare de scurte animații de tip stop-motion cu ajutorul telefoanelor mobile sau aparatelor foto, pictură pe material textil și altele.

UNDE? 

Biblioteca British Council- Calea Dorobantilor

CÂND?

Lunea, orele 15.30-17.00

CINE coordonează atelierul?

Xantya Turcu- absolventă Universitatea de Arte București

 

Atelierul se va încheia în luna august cu o expoziție a celor mai frumoase creații ale copiilor. Acestea vor fi expuse la biblioteca British Council pe parcursul întregii luni.

Vă așteptăm cu drag!!

Atelier creat în cadrul proiectului Prospect Tech&Art Lab

finanțat de Raiffeisen Bank

 prin Programul de granturi “Raiffeisen Comunități" 2018.

 

Finanțator                                                               Parteneri

Atelier gratuit 

pentru copii cu tulburări din spectrul autismului, cu vârste cuprinse între 10-18 ani.

PREZENTAREA ATELIERULUI

Atelier gratuit pentru copii cu autism care au abilități și interes special pentru IT