AUTISM ROMÂNIA - Asociaţia Părinţilor Copiilor cu Autism,

O.P. 22, C.P. 225, Bucureşti,

Tel: 0731 816 880,

0761 104 432

E-mail: president [at] autismromania.ro

office [at] autismromania.ro

Înregistrată în registrul asociaţiilor şi fundaţiilor

la nr. 66/PJ

CF 1423 1005


AUTISM ROMANIA - Twitter AUTISM ROMANIA - Facebook AUTISM ROMANIA - Facebook


Pentru presă

În această secțiune vor fi postate pentru jurnalişti comunicatele de presa ale AUTISM ROMANIA şi câteva informații de bază despre Tulburările din spectrul autismului.

De la înființarea sa, AUTISM ROMANIA promovează prin toate mijloacele o bună înțelegere a Tulburărilor din spectrul autismului în rândul părinților, profesioniştilor dar şi al publicului larg. Încercăm să transmitem informații corecte şi cât mai updatate, folosite în medii ştiințifice, profesionale. Nu există consens total în multe privințe în rândul experților în TSA, cercetarea evoluează, conceptele şi terminologiile sunt în schimbare. Totuşi există şi lucruri în care toată lumea preocupată de autism - cercetători, profesionişti – experți în TSA, organizații reprezentative de advocacy din țări cu tradiție în studierea autismului şi dezvoltarea de servicii pentru persoanele cu autism. Mai există şi circulă, chiar şi în presa scrisă, mituri despre autism, iar asociația noastră încearcă să contribuie la demistificarea autismului, să arate care sunt aceste mituri şi care este realitatea.

Îi încurajăm pe jurnalişti să evite transmiterea în presa vorbită şi scrisă a acestor mituri şi să folosească un limbaj pozitiv atunci când vorbesc-scriu despre persoanele cu autism.

Vă invităm să
Nu spuneți Spuneți
autistii/copil autist/persoană autistă

(unii părinți/persoane preferă să li se spună astfel, de aceea e bine să folosiți termenii aşa cum doresc aceştia atunci când îi citați în articolele dvs.)
copil/persoană cu autism/TSA/persoană care are autism/sindrom Asperger

(în această formulare se pune accentul pe copil/ persoana şi nu pe tulburare, motiv pentru care încurajăm folosirea acestei sintagme)
suferă de autism sau bolnavi de autism/victime ale autismului persoană care are autism sau o tulburare din spectrul autismului

(la această oră se foloseşte tot mai mult termenul de ‚condiție’/stare’ din spectrul autismului pentru a evita conotația negativă a termenului de ’tulburare’
retardat/handicapat/întârziat mintal persoană cu dizabilitate
boală/suferință/handicap dizabilitate/condiție
Asperger este o formă uşoară/rară de autism Asperger este o formă de autism
copii cu o dezvoltare normală copii cu o dezvoltare tipică
normal neurotipic

(este un termen folosit în comunitatea persoanelor cu autism şi a celor preocupați de această condiție, termen neobişnuit pentru publicul general, de aceea trebuie explicat atunci când un articol despre autism/persoanele cu autism apare în presa de masă şi nu în cea de specialitate)
Mituri Realitate
Autism (inclusiv sindromul Asperger) este o tulburare/condiție rară. La această dată autismul (inclusiv sindromul Asperger) nu este o tulburare/condiție rară, întrucât afectează mai puţin de 1 din 100 de persoane.
Toate persoanele cu TSA sunt genii sau au abilități extraordinare, precum personajul lui Dustin Hoffman din filmul Rainman. Numai un procent foarte mic dintre persoanele cu autism, estimativ 1-3%, au abilități excepționale/‚savante’. Este adevărat faptul că aceste abilități extraordinre sunt mai frecvente la cei cu autism decât la cei cu alte dizabilități. După unele studii realizate în alte țări, ex. în Marea Britanie, 0,5-1% dintre persoanele cu TSA ar avea abilități speciale deosebite-‚savante’. În România nu se poate face nicio estimare în acest sens, întrucât există mari probleme de identificare, diagnosticare adecvată mai ales la adulți, numărul persoanelor cu diagnostic adecvat înregistrate, luate în evidență şi evaluate adecvat de instituții specializate de profil, fiind foarte redus.
Părinții cu pretenții au inventat diagnosticul de Sindromul Asperger pentru a-şi scuza copii, care, de fapt, sunt doar nişte răsfățați şi prost crescuți. Sindromul Asperger este o condiție foarte reală, un diagnostic de sine stătător, ale cărui criterii sunt cuprinse în DSMIV. Copiii cu SA sunt adesea diagnosticați mai târziu, în şcoală, datorită problemelor mai puțin severe şi vizibile în vorbire pe care le au aceştia comparativ cu cei cu autism clasic. SA este o tulburare/condiție devastatoare pentru persoana în cauză, dacă aceasta nu beneficiază de sprijinul de care are nevoie.
Autismul este o condiție a copilăriei şi, pe măsură ce copii vor creşte, vor ‚scăpa’ de autism. Nu există un tratament care să vindece autismul. Acesta este o tulburare care durează toată viața. Copiii cu autism devin adulți cu autism.

Acest lucru nu înseamnă că, cu intervenție terapeutică-educațională adecvată, intensivă şi cât mai de timpuriu, persoanele cu autism nu pot progresa substanțial, (efectele secundare ale dizabilității nu se vor instala, sau nu atât de dramatic) şi avea o viață valoroasă şi semnificativă.
Autismul apare ca urmare a faptului că, copilul nu are parte de căldură emoțională sau în urma stresului emoțional. Autismul este o tulburare de dezvoltare complexă care apare datorită unor disfuncționalități organice, neurobiologice la nivelul creierului.
Autismul este o tulburare/condiție recent apărută. Întîia descriere a 11 copii care prezentau particularităţi specifice total deosebite de tot ceea ce se înregistraseră până la acea dată îi aparţine psihiatrului american Leo Kanner (1943). În paralel şi independent de acesta, în Europa, Hans Asperger a studiat şi el un grup de băieţi cu probleme sociale specifice şi a descris şi el aceste particularități, în 1944, într-un articol, rămas aproape necunoscut până în anii 1980.
Deşi acestea sunt cunoscute ca fiind primele articole oficiale despre autism, totuşi există şi alte însemnări anecdotice apărute înainte de 1940, cum ar fi însemnarea lui Jean Itard din 1799 despre Victor, băieţelul sălbatic de la Aveyron, considerat acum ca fiind un copil cu autism abandonat de părinţii săi.
O persoană cu autism nu poate fi educată. Dacă beneficiază de sprijin adecvat (mediu structurat, suportiv) acasă, în şcoală şi în afara acesteia, persoanele cu autism pot să îşi atingă potențialul maxim şi să ducă o viață bună şi semnificativă.
Persoanele cu autism resping în mod voit contactele sociale, caută izolarea socială. Persoanele cu autism doresc adesea să îşi facă prieteni, însă datorită dizabilității generate de dificultățile pe care le au în ariile de comunicare, relaționare, înțelegere a lumii sociale, le este foarte greu să îşi facă prieteni şi să mențină relațiile sociale, prieteniile.
Autismul se datorează părinților reci, lipsiți de afectivitate față de copii, care îşi resping copiii. Autismul nu are legătură cu modul în care părinții îşi cresc copilul. Dovadă este faptul că în aceeaşi familie cu mai mulți copii, unul are autism, celălalt-ceilalți sunt tipici, nu au autism.

Propunere de politica publica in educatia copiilor cu tulburari din spectrul autismului TSA Donatii Fii Voluntar! Inscrie-te in Program!

Noutati

Intelege autismul prin fotografie!

Detalii:--Click Aici!--

Înscriere voluntari

Voluntarii se pot înscrie online AICI!

Voluntariaţi la Autism Romania!

Broşuri

Citiţi despre semne ale TSA în broşurile AUTISM ROMANIA DETALII AICI!

Aparitii editoriale de specialitate

Ultimele aparitii editoriale de specialitate le puteti gasi AICI!

Biblioteca

Detalii despre titlurile disponibile le puteti gasi CLICK AICI!

Ludoteca

Detalii despre jocurile si jucariile disponibile le puteti gasi CLICK AICI!