Blog

Recrutam personal pentru un proiect pentru adolescenti si tineri cu autism in Bucuresti

Posted on | July 24, 2014 | Written by admin | No Comments

Recrutam pe perioada determinata de timp (18 luni), pentru un proiect adresat tinerilor cu autism, care se va derula in perioada iulie 2014 – decembrie2015, personal pentru urmatoarele posturi:
Consilier vocational- full time
Terapeut occupational –full time
Psiholog – part time (4h/zi),
Psihopedagog – part time (4h/zi),
Erogterapeut- part time (4h/zi),
analist comportamental parttime (2h/zi),

Cei interesati sunt rugati sa trimita la office@autismromania.ro, pana la 31 iulie ac, urmatoarele documente, mentionand postul pentru care aplica:

– Scrisoare de motivatie,
– Cv-ul in format Europass,
– copii scanate dupa diplomele de studii si dupa formari relevante pentru postul pentru care aplicati, daca exista
– asteptarile dvs. salariale.

Doar candidatii selectati vor fi contactati pentru interviu. Interviurilese vor desfasura in intervalul 4-8 august, in Calea Grivitei nr 71, Bucuresti, Centrul de Sanatate Mintala.

Consilier vocational

Responsabilitaţile specifice includ, farasa se limiteze la:
– Participa la procesul de evaluare complexa a inclinatiilor vocationale, abilitatilor si aptitudinilor tinerilor cu TSA;
– Consiliaza tinerii cu autism si familiile acestora in privinta perspectivelor si posibilitatilor de angajare in munca;
– Prospecteaza piata si identifica potentiali angajatori ai tinerilor cu autism;
– Reprezinta principala persoana de contat pentru potentialii angajatori, oferind acestora informatii si indrumare de specialitate;
– Stabileste intalniri cu acestia, ii informeaza in privinta TSA si mentine legatura cu ei pe toata durata desfasurarii stagiilor de practica/angajare;
– Asista tinerii cu TSA la locul de practica, oferind indrumare; monitorizeaza si evalueaza evolutia acestora;
– Coordoneaza activitatea descriere a ghidului pentru angajatori;

Cerinte:
– Licentiat in stiinte socio-umane, psihologie, psihopedagogie, stiintele educatiei;
– Experienta minim 1 an in consiliere pentru angajare in munca asistata a persoanelor cu dizabilitati;
– Constituie avantaj important experienta anterioara de lucru cu tineri cu autism;
– Cunostinte privind specificul tulburarilor din spectrul autismului TSA;
– Cunostinteprivind legislatia muncii in vigoare si avantajele economice oferite de stat angajatorilor care incadreaza in munca persoane cu dizabilitati;
– Constituie avantaj participarea anterioara la implementarea de proiecte cu finantare externa;

Terapeut occupational

Responsabilitaţile specifice includ, fara sa se limiteze la:
– Evalueaza pe tineri din perspectiva abilitatilor deviata, motrice, particularitatilor senzoriale.
– Participa la creareaplanurilor de interventie personalizate PIP
– Coordoneaza implementarea PIP pe aria de abilitati de viata, autoservire, igiena, motricitate fina grosiera, relaxare, relationare in grup, art terapie
– Monitorizeaza, evalueaza evolutia tinerilor

Cerinte:
– Psiholog, psihoterapeut, psihopedagog educatie speciala , cu formare in terapia ocupationala si/sau experienta in lucrul de minim 2 ani cu copii, adolescenti si tineri cu autism.

Psiholog

Responsabilitaţile specifice includ, farasa se limiteze la:
– Realizeaza evaluarea complexa (psihologica si aptitudinala) a persoanelor cu tulburari din spectrul autismului;
– Coordoneaza echipa de interventie, propunand si implementand metode de evaluare complexa;
– Elaboreaza planuri de interventie personalizata si monitorizeaza indeplinirea acestora;
– Consiliaza tinerii cu autism in privinta perspectivelor si posibilitatilor de angajare inmunca;
– Ofera consiliere de specialitate si indrumare familiilor acestora;
– Creeaza materiale informative pentru produsele informationale create in proiect.

Cerinte:
– Absolvent studii de specialitate ;
– Participare la cursuri si/sau specializari in domeniul tulburarilor din spectru lautismului;
– Psiholog autorizat cu drept de libera practica;
– Experienta profesionala de minim 2 ani in lucrul cu persoane cu autism;
– Buna cunoastere a metodelor si metodologiilor de evaluare psihologica si iaptitudinala a tinerilor;
– Constituie avantaj participarea anterioara la implementarea de proiecte cu finantare externa;

Psihopedagog

Responsabilitaţile specifice includ, farasa se limiteze la:

– Realizeaza evaluarea psihopedagogica si planurile de interventie personalizata ale tinerilor; creeaza profilurile psihopedagogice ale acestora, evalueaza stilul lor de invatare, capacitatile de comunicare, relationare.
– Propunesi implementeaza programe de interventie psihopedagogica pentru dezvoltarea cognitiva, imbunatatirea comunicarii functionale, a relationarii sociale si a abilitatilor de viata a tinerilor;
– Adapteaza principiile TEACCH la situatia concreta din Centru si la nevoile individualeale tinerilor;
– Coordoneaza aplicarea PECS la adolescentii si tinerii cu autism beneficiari ai proiectului;
– Ofera suport informational si direct profesorilor din scolile partenere, ii consiliaza pe profesori in aplicarea practica in procesul instructiv educativ a cunostintelor obtinute la cursuri TEACCH si PECS;
– Monitorizeazasi evalueaza evolutia copiilor-tinerilor
– Furnizeaza informatii, studii de caz, pentru continutul materialelor informationale produse in proiect.

Cerinte:
– Absolvent studii superioare in domeniu; de curs de psihopedagogie speciala;
– Experienta profesionala de minim 2 ani in lucrul cu adolescenti si tineri cu autism;
– Participare la cursuri si/sau specializari in domeniul tulburarilor din spectrul autismului;
– Buna cunoastere a metodelor si metodologiilor de evaluare psihopedagogica a tinerilor, psihodiagnoza;
– Constituie avantaj cunoasterea metodelor de interventie PECS si TEACCH;

Ergoterapeut

Responsabilitaţile specifice includ,fara sa se limiteze la::
– Implementeaza PIP al tinerilor sub indrumarea terapeutului ocupational;
– Adapteaza materialele de lucru la nevoile concrete ale tinerilor;
– Furnizeaza informatii si materiale privind manualitatea pentru publicarea lor in mediul online;
– Propune idei de lucru cu tinerii si monitorizeaza evolutia acestora

Cerinte:
– Formare in domeniul socio-uman, kinetoterapie, educatie speciala;
– Experienta minim 2 ani in lucrul cu tinerii cu dizabilitati;
– Constituie avantaj important experienta de lucru cu adolescenti si tinerii cu TSA;

Analist comportamental

Responsabilitaţile specifice includ,fara sa se limiteze la
– Observa, evalueaza si analizeaza prin metode specifice comportamentele problematice ale tinerilor;
– Propune planuri de management comportamental pentru diminuarea comportamentelor problematice si sporirea celor adaptative;
– Coordoneaza implementarea acestor planuri de manageent comportamnetal la Centru si infamilie;
– Evalueaza rezultatele si reface planurile la nevoie;

Cerinte:
– Psiholog, psihopedagog cu formare in autism;
– Formare si certificare in analiza comportamentala aplicata;
– Experienta minim 2 ani in lucrul cu copii, adolescenti, tineri cu autism;

BENEFICIILE pentru angajati:

– Participare la cursuri de formare in Teacch si PECS cu formatori romani si straini;
– Consiliere in aplicarea practica a cunostintelor dobandite la formare in planurile de interventie personalizate ale beneficiarilor

“Comunicare în autism şi sindromul Asperger”-Olga Bogdashina

Posted on | December 18, 2013 | Written by autism romania | No Comments

Bogdashina coperta frontalăSuntem bucuroşi să vă recomandăm cartea Olgăi Bogdashina “Comunicare în autism şi sindromul Asperger” , o carte despre comunicare, limbaj, stiluri perceptiv-cognitive/ stiluri de invatare, ’cultura autista’. Datorita parteneriatului nostru cu editura Dăinuşa, o puteţi cumpăra acum la un preţ redus cu 30%, adică la 25 de lei. (de la 37 de lei, pretul intreg).

5 lei din preţul de vânzare va fi donat către AUTISM ROMANIA.

“Comunicare în autism şi sindromul Asperger” este o carte valoroasă şi utilă atât profesioniştilor, cât şi părinţilor. Pe lângă aspectele teoretice legate de specificitatea problemelor de comunicare şi limbaj la persoanele cu autism, de stilurile senzorial-perceptiv-cognitive diferite, care afectează dezvoltarea comunicarii si limbajul copiilor cu autism, cartea conţine multe citate din persoanele cu autism, care vorbesc despre experienţele lor în vorbire-limbaj, comunicare , precum şi idei şi sugestii practice pentru dezvoltarea limbajului, pentru facilitarea comunicării persoanelor cu autism, a învăţarii.

Pentru a beneficia de reducerea de 30%, trebuie să faceţi următoarele:
1. Accesaţi http://www.editura-dianusa.ro/Publicaţii/Cărţi?product_id=77 şi plasaţi cartea în “coş cumpărături”
2. Intraţi în pagina “coş cumpărături”, selectaţi “Aplică un cupon de reducere” şi scrieţi codul ARO (cu majuscule), click pe Aplicare cupon. Numai la introducerea codului pretul cărţii este de 25 de lei.
Pretul nu include transportul. Acesta este 10 lei şi se achită separat. Insă la minim 2 cărţi comandate, transportul este gratuit.

Pentru alte detalii sau ajutor la efectuare comenzii, vă rugăm să sunaţi la 0731816880 sau să trimiteţi un email la office@autismromania.ro

Comandaţi acum cadoul perfect de Crăciun!

STOP discriminarii copiilor, tinerilor si adultilor cu autism din Romania!

Posted on | March 18, 2013 | Written by admin | No Comments

Stop discriminarii copiilor cu autism de catre sistemele de sanatate si educational din Romania!

Stop discriminarii, marginalizarii si excluderii tinerilor si adultilor cu autism  din comunitate!

PETITIE adresata Guvernul Romaniei, Ministerul Sanatatii, Ministerul Educatiei Nationale, Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice

 

Noi, parintii copiilor cu autism, solicitam autoritatilor urmatoarele:

Diagnosticare si interventie timpurie 

  1. Programe publice de interventie timpurie adaptate pentru copiii cu autism finantate de ministerele sanatatii si educatiei, unde sunt  aplicate interventii research based si evidence based sau b) crearea  unui sistem de decontare sau vouchere cu care parintii pot plati servicii terapeutice-educationale la furnizori privati sau publici care intrunesc anumite standarde,  minim pana la implinirea varstei de intrare in scoala a copilului – 7-8 ani
  2.  Programe de formare a parintilor pentru a deveni coterapeutifinantate de ministerele sanatatii, al educatie si al muncii.

Scoala si tranzitia catre viata de adult

  1. Legislatie secundara (regulamente, metodologii) adaptata la recomandarile si bunele practici europene si internationale in materie de educatie a copiilor cu autism si tranzitie catre viata adulta.
  2. Specificarea autismului in legislatia secundara  a ministerului educatiei ca nevoie educationala sau dizabilitate DISTINCTA,  care necesita programe specifice si individualizate,  pornind de la NEVOILE REALE ale copilului si nu programele pre/scolare pe baza carora functioneza  gradinitele si scolile speciale acum. Autismul este calitativ diferit de alte tulburari de sanatate mintala/ dizabilitati mintale, sub umbrela carora se este cuprins la aceasta data.
  3. Plan educational individualizat (PEI), fie ca copilul este in scoala speciala sau de masa sau,  daca exista domenii in care acesta nu face fata programei, plan dictat denevoile reale ale copilului, nevoi in schimbare, rezultate  in urma evaluarilor competente si obective si a reevaluarilor periodice. Nu programa trebuie sa fie Biblia profesorilor, ci  NEVOILE LOR REALE ale copilor reali. Prevederi  clare  pentru parinti in privinta PEI,  care sa includa si modul de implicare a lor in realizarea,  in contestarea si in implementarea  acestuia.
  4.  Evaluarea calitatii si eficientei  educatiei pe care o primesc copiii in scoala in raport cu progresul acestora.  In acest moment  calitatea educatiei  oferite beneficiarilor sistemului educational esta apreciata, in mod aberant,  NUMAI pe baza numarului de ‘hartii’ din portofoliul profesorului si de cateva inspectii la lectiile in cea mai mare parte regizate. 
  5. Solicitam o prevedere legislativa care sa stipuleze obligativitatea crearii si implementarii, de la maxim 14 ani ai copilului, a unui plan de tranzitie la viata adulta. In acest moment scoala NU ii pregateste pe copii pentru viata de adult si nu are nici o legatura si nici o responsabilitate pentru ce se va intampla cu copilul dupa absolvirea scolii si nici o legatura reala cu serviciile sociale pentru tineri si adulti aflate sub patronajul ministerului muncii.

Transparentizarea scolilor

  1. Solicitam transparentizarea scolilor, deschiderea lor reala catre comunitate si parinti.

Vrem sa stim zi de zi, la fel ca orice parinte de copil la scoala, CE fac copiii nostri la scoala si Cum invata , si pentru acest lucru solicitam:

  • inregistrari video cu secvente de  lucru cu copilul la scoala, la diverse terapii sau activitati educative la clasa, care sa fie puse la dispozitia parintilor periodic sau la cerere.
  • camere  video care inregistreaza activitatea  la clase (in mod deosebit in clasele speciale), astfel incat parintii sa poata vedea prin internet cum lucreaza concret profesorii cu copilul si pot continua acasa ceea ce se face la scoala
  • caiet de corespondenta zilnica familie-scoala
  • accesul parintilor la ore pentru  a sprijini efectiv pe copil la clasa si a invata de la cadrele didactice cum sa lucreze acasa cu copilul, continuitatea, consecventa, consistenta abordarii  fiind esentiale pentru obtinerea rezultatelor  pozitive in evolutia copilului cu autism.

In acest moment Regulamentul de organizare si functionarea a invatamantului preuniversitar prevede ca directorul scolii aproba vizitele in scoala. Solicitam criterii clare pe baza carora face aprobarile si motivarile acestora.

Drepturile parintilor

  1. Specificarea clara in legislatie a drepturilor parintilor in raport cu scoala. In acest moment prevederile sunt extrem de putine si generale, vagi.
  2. Specificarea prevederilor privind modul concret in care parintii sunt implicati in educatia copilului lor la scoala:  in raport cu PEI, (evaluarea copilului, in stabilirea obiectivelor educationale si protocolul de contestare a acestuia), in corespondenta scoala-familie, in obtinerea documentelor legate de activitatea si rezultatele copilului, ex.evaluari si  rapoarte privind  atingerea obiectivelor /de progres, rezultatele activitatii la clasa a copilului, inregistrari video cu activitatea copilului la scoala,  prezenta la clasa a parintelui la activitatea de predare-invatare, s.a. .

Parintii copiilor cu autism, in mod particular copii neverbali sau cu o slaba capacitate de a vorbi functional sau de a reda evenimente si intamplari, succesiunea acestora, NU STIU NIMIC din ce se intampla cu copilul lor la scoala, cu exceptia, eventual, a unor generalitati aflate de la profesori la venire-plecare de la scoala (a lucrat, a fost agitat, a fost cuminte, a desenat, a scris), nimic concret si legat de obiectivele zilnice concrete. Atunci cind solicita date exacte, copii ale unor documente, evaluari, teme pentru acasa, participarea efectiva a unui parinte la lectii, sunt refuzati cu motivatia ca legea ‘nu da voie’ sau ‘nu prevede’..etc.

Cadrele didactice

  1. Solicitam cuprinderea in statutul personalului didactic a obligativitatii ca profesorii si terapeutii (din scoli speciale in mod deosebit) sa aiba un stagiu de formare in autism si in strategii si metode demonstrate a fi eficiente in interventia terapeutica si in educatia copiilor cu autism. (similar celor care lucreaza cu copiii cu deficiente de vedere sau auz)
  2. Solicitam finantarea din bugetul MECTS unor programe de pregatire in autism si abordari educationale research based si evidence based pentru intregul personal didactic si nedidactic care educa sau intra in contact in vreun fel cu copiii si adolescentii/tinerii cu tulburari din spectrul autismului .

Adultii cu autism

  1. Solicitam schimabarea urgenta a criteriilor de incadrare in grad de handicap si includerea Tulburarilor din spectrul autismului ca o categorie distincta de dizabilitate, scoaterea acestei de sub  umbrela retardului. In acest moment, in mod absurd, retardul este criteriul prim de acordare a unui grad de handicap, iar diagnosticul de autism la adulti nu exista.
  2. Solicitam o Ministerului educatiei prevederi legislative care sa stipuleze obligativitatea crearii si implementarii a unui plan de tranzitie la viata de adult, pregatirea in scoala, OBIECTIVELE educationale ale adolescentilor scolari cu TSA sa fie in directa si stransa  legatura cu nevoile , preocuparile si inclinatiile viitorului adult.
  3.  Solictam programe specifice de educatie de-a lungul vietii, de profesionalizare si programe de sprijinire a angajarii pe piata libera: gasire a locului de munca, coaching, sprijin pentru mentinerea locului de munca, programe adaptate nevoilor reale  si cu personal pregatit in autism.
  4. Solicitam forme de angajare protejata pentru tinerii si adultii cu autism cu grad redus de functionalitate.
  5.  Solicitam crearea de centre cu program de zi si rezidentiale in comunitate unde interventiile terapeutic –educationale folosite in abordarea tinerilor si adultilor cu autism si-au dovedit eficienta de cercetari stiintifice si empiric.
  6. Solicitam autoritatilor locale sprijinirea efectiva  a eforturilor ong-urilor de a crea servicii pentru copiii, tinerii si adultii cu autism.

Solicitam statului sa creeze politici, programe si servicii care sa aiba la baza principiul INTEGRATE in COMUNITATE si CENTRATE pe PERSOANA, fie ca este vorba de programe de zi pentru tineri sau locuinte protejate sau alte servicii.

AUTISM ROMANIA

Fiti  alaturi de parintii copiilor, tinerilor si adultilor cu autism, pe care statul roman ii lasa sa se zbata singuri cu o problema atat de complexa si de grea.

Semnati petitia care semnaleaza discriminarea persoanelor cu autism!

Va multumim!

Scrisoare catre redactia de stiri Observator, Antena 1

Posted on | January 23, 2013 | Written by autism romania | No Comments

In urma reportajului “A invins autismul” despre Calin Sobaru, aparut pe postul dvs. de televiziune in aceste zile (http://observator.a1.ro/social/Calin-Sobaru-fiul-celui-care-s-a-aruncat-de-la-bal_76367.html), AUTISM ROMANIA, asociatie a parintilor copiilor cu autism, doreste sa precizeze faptul ca atat titlul, cat si continutul, ideea generala a reportajului dezinformeaza in buna masura publicul larg, dar si pe parintii copiilor cu autism, mai ales pe cei cu copii abia diagnosticati.

Presupunem ca una dintre intentiile dvs. a fost aceea de a-i incuraja pe parinti sa fie optimisti in privinta copilului lor care a primit diagnosticul de autism si sa spere la normalizarea vietii acestuia, insa transmiterea mesajului ca autismul poate fi ‘invins’, depasit, sau ca se pot obtine rapid, cu cateva ore de terapie pe saptamana, rezultate spectaculoase, fara a preciza faptul ca persoanele cu autism sunt foarte diferite, ca severitatea autismului variaza, sau alte detalii relevante, este un demers hazardat. Mesajul nu este benefic parintilor, intrucat acestia pot astepta rezultate asemenea celor prezentate in reportaj si, daca copilul lor nu a ‘invins’ autismul asemeni lui Calin, se pot invinovati pentru ca ei nu au facut ce trebuia si cat trebuia.

Asociatia noastra apreciaza abordarea pozitiva a autismului/ a persoanelor cu autism in presa, insa noi consideram ca, pentru o informare corecta a populatiei si evitarea pericolelor mai sus mentionate la care sunt supusi parintii cu copii, adolescenti, chiar tineri cu autism, realizatorii din mass media audiovizuala sau redactorii din presa scrisa trebuie sa precizeze de fiecare data si urmatoarele:

– La aceasta data autismul este considerat o tulburare de spectru de natura neurobiologica /o conditie pe toata viata, deci nu dispare, nu se vindeca, DAR cu interventie intensiva si adecvata, personalizata, situatia individului se poate ameliora, uneori considerabil, astfel incat unele persoane pot sa depaseasca in asa masura probleme caracteristice vizibile la nivelul comunicarii, relationarii, comportamentului si sa nu mai fie considerate ca ‘autiste’. Aceasta nu inseamna ca persoana nu mai are autism sau a invins autismul. Dificultati specifice, manifestate in forme mai subtile, neevidente la prima vedere, pot aparea atunci cand persoana trebuie sa faca fata unor situatii sociale complexe, de ex. sa-si faca prieteni sau sa mentina prieteniile .

– Persoanele cu autism sunt extrem de diferite, autismul se manifesta in mod diferit la fiecare individ sau, altfel spus, exista tot atatea forme de autism cate persoane cu autism exista. Dificultatile din aria comunicarii, relationarii, comportamentului, sensibilitatilor senzoriale se combina in mod unic, ca forma si grad de afectare, la fiecare individ. Asadar autismul este un continuum/spectru/ si poate aparea in forme si grade severe de afectare, inclusiv combinat cu retard sau alte comorbiditati-anxietate, adhd, tulburare obsessiv compulsiva, s.a, pana la forme mai usoare, dar care afecteaza serios viata individului, cum este Sindromul Asperger (forma pe care o are Calin). Formele severe sunt insotite si de retard intelectual, la cele mai putin severe , ca Asperger Sindrom, in general, inteligenta este normala sau peste medie, iar comunicarea este afectat in forma sa pragmatica, adica in interactiunea sociala (nu stiu cum sa comunice cu cei din jur, cand sa vorbeasca, cand sa asculte, cand sa intervina in conversatie, nu stiu sa-si faca prieteni sau sa mentina prieteniile..etc).

Avem speranta ca la realizarea urmatoarelor reportaje de televiziune sau articole de presa  veti tine sema de recomandarile noastre, in ideea unei informari corecte privind persoanele cu autism.

AUTISM ROMANIA

“Noi dimensiuni pentru autism”- al X-lea Congres al Organizatiei Internationale Autism Europe

Posted on | January 11, 2013 | Written by autism romania | No Comments

bannerREG eng

In perioada 26-28 septembrie 2013 va avea loc la Budapesta al 10-lea congres al Autism Europe. Tinute din 3 in 3 ani, congresele aduc laolalta experti, profesionisti, parinti, persoane cu autism, fiind un prilej de impartasire a noutatilor stiintifice si practice in domeniu, de intarire a legaturilor intre membrii comunitatii, cu scopul imbunatatirii calitatii vietii persoanelor cu autism si a familiilor lor.

Subiecte:

  •  Cele mai recente cercetari cu privire la toate aspectele legate de autism
  • Tratamente si bune practici ‚evidence based’
  • Educatie si invatare continua
  • Calitatea serviciilor
  • Noi tehnologii pentru autism
  • Imbatranirea (inclusiv diagnosticul la maturitate si ingrijirea persoanelor in varsta)
  • Incluziunea sociala
  • Drepturi și politici

Inregistrarea la congres a inceput din luna noiembrie 2012.

Toate informatiile despre congres le puteti obtine vizitand pagina dedicata http://www.autismcongress2013.eu/

 

keep looking »